Tämän päivän aukioloajat: Suljettu
  • LIIKKEET
    • Kaikki liikkeet
    • Prisman puolen liikkeet
    • Pohjakartat
    • Uutuudet
fi
  • en

Fiksut Arkimatkat - kampanja

Fiksut Arkimatkat - kampanja


Julkaistu|

Fiksut arkimatkat -kampanja kannustaa Sepän henkilökuntaa liikkumaan


Kauppakeskus Sepässä käynnistyi keväällä 2023 Fiksut arkimatkat -kampanja, joka kannustaa Sepän työntekijöitä liikkumaan työmatkoja aiempaa enemmän kävellen, pyörällä, lihasvoimin tai linkillä. Kampanjan tavoitteena on pienentää Kauppakeskus Sepän hiilijalanjälkeä. Samalla kestävästä arkiliikkumisesta on hyötyä liikkujalle. Säännöllinen arkiliikunta auttaa ihmisiä jaksamaan paremmin arjessa ja samalla saattaa kuin huomaamatta säästyä eurojakin.


Kauppakeskus Sepässä työntekijät pääsevät kokeilemaan erilaisia kestävän liikkumisen vaihtoehtoja työmatkoilleen.

Tarjolla on mm.

  • Sähkö- ja lastipyöräkokeiluja
  • Kuukauden linkkikokeiluja
  • Polkupyörän huoltoa
  • Lisäkannustimena oman kunnon testimittauksia.


Lisäksi työntekijöitä rohkaistaan kokeilemaan kimppakyytejä. Kampanjan myötä työntekijöille pyritään lisäämään tietoa kestävästä liikkumisesta, mm. työsuhdematkaeduista ja taloudellisesta ajotavasta. Syksyllä Euroopan liikkujan viikolla kauppakeskuksessa järjestetään yleisölle suunnattu tapahtuma.


Fiksut arkimatkat -kampanja on yksi osa Kauppakeskus Sepän vastuullisuusmatkaa. Sepässä työskentelee noin 700-800 työntekijää. Yksinkertaisesti sanottuna, mikäli jokainen kauppakeskus Sepän reilusta 700 työntekijästä jättää henkilöauton kotiin noin kerran kuukaudessa ja valitsee työmatkalle kestävämmän matkustustavan, vähenee henkilöautolla kuljettujen työmatkojen määrä jopa n. 18 800 kpl vuodessa. Ennen kaikkea kampanjalla halutaan lisätä tietoisuutta eri liikkumistavoista ja kannustaa työntekijöitä rohkeasti kokeilemaan myös uusia tapoja liikkua työmatkansa.


Fiksut arkimatkat -kampanja saa rahoitusta Liikenne- ja viestintävirasto Traficomilta. Kampanja on osa Jyväskylän kestävä kehitys JAPA ry:n Kuljetaan kestävästi Keski-Suomessa -hanketta. Hanke toteutetaan 1.2.-31.12.2023 välisenä aikana.


Kuvassa Sepän henkilökunnan kampanjan kokeilijat: Jani, Suvi ja Sanna

Tallenna & Jaa